Moduły wymagają instalacji programu podstawowego HM - Handel i Magazyn.
Moduł magazyny pozwala prowadzić do 35 magazynów. Można kupić dowolną liczbę.
W wersji podstawowej jest jeden magazyn ilościowy (bez wyceny).
Moduł obsługi magazynu pozwala prowadzić magazyny wartościowo i ilościowo.
Wersja programu oraz aktywne moduły na wszystkich stanowiskach w sieci muszą być identyczne.
Dzięki budowie modułowej program pozwala na konfigurację systemu do potrzeb użytkownika.
W każdej chwili można go rozbudować o kolejny element.
Możliwość dopisania uwag na większości dokumentów.
Usuwanie, poprawianie dokumentów (jeśli użytkownik ma takie uprawnienia).
Zestawienie faktur zaliczkowych, dla których nie została wystawiona faktura końcowa (faktura końcowa powoduje wydanie produktu z magazynu).
Możliwość sprawdzenia wystawionych dokumentów, duplikatów, drukowanie kopii, poprawienie dokumentu lub usunięcie (tylko dla użytkowników z uprawnieniami).
Zawiera elementy CRM - zarządzanie relacjami z klientami.
Dokumenty - każdy klient ma folder, w którym można przechowywać związane z nim dokumenty np. korespondencję, przygotowane oferty, zawarte umowy itp.
Możliwość wyboru waluty dla danego kontrahenta.
Wysyłanie dokumentów e-mail w formie PDF, jeśli klient ma zaznaczoną zgodę.
Nieograniczona liczba osób do kontaktu, stanowisko, adres e-mail, numery telefonów.
Zaznaczonych na liście kontrahentów można skopiować (jeśli w prawach użytkownik ma włączone prawo do kopiowania danych) i wykorzystać je np. w edytorze (w Wordzie w tzw. korespondencji seryjnej) lub w arkuszu kalkulacyjnym.
Przypisanie grupy cenowej, sposobu płatności, wartości kredytu kupieckiego (blokada sprzedaży z terminem płatności - informacja nie pozwala na sprzedaż).
Kredyt kupiecki, blokada sprzedaży przy przeterminowaniu - funkcja tylko z modułem obsługi magazynu.
Rachunek bankowy - rachunek firmowy, który ma być umieszczony na dokumencie dla danego kontrahenta (np. walutowy dla kontrahentów unijnych).
Uwagi wprowadzone w ustawieniach - możliwość przenoszenia informacji na faktury.
Przypisanie adresu do korespondencji, jeśli jest inny niż adres firmy.
Zadania - program kontroluje katalog zadań przypisanych do użytkownika.
Przypomnienie o kontakcie, przygotowaniu oferty. Można wykorzystać funkcję do wpisywania prac u wybranego kontrahenta, a potem zbiorczo zafakturować usługę. Prace zostaną podsumowane.
Nazwa produktu do 80 znaków (możliwość rozszerzenia nazwy na dokumencie do 180 znaków).
Kod kreskowy - możliwość przypisania wielu kodów kreskowych do jednego produktu.
Symbol PKWiU.
Rodzaj produktu: usługa, towar, wyrób, półwyrób, opakowanie, surowce, inne (nie zmienia stanu).
Ustawienie ceny zakupu.
Ustawienie marży dla produktu.
Ustawienia kilku grup cenowych.
Raport kasowy - opcja filtrowania: Kasy, Wystawił, dowolny okres dla wszystkich lub wybranych kasjerów.
Kasy - dodanie i obsługa wielu kas (dla wersji wielomagazynowej).
Oprócz podstawowych wydruków czyli wszystkich dokumentów wystawionych w programie, zestawień, dowodów, raportów kasowych i bankowych itp.
Możliwość włączania/wyłączania kolumn drukowanych na dokumentach.
Wydruk cenników i etykiet z kartoteki towarowej.
Adresowanie kopert.
Możliwość zamówienia wydruku - wycena po otrzymaniu specyfikacji.
Typy - Rodzaj dokumentu: możliwość ustawienia wybranych dokumentów w programie i ich konfiguracja np. wyświetlanie kolumn, drukowanie, domyślny wyróżnik, produkty, kontrahenci i wiele innych.
Elektr. - Dokumentów elektronicznych: ustawienia informacji dołączonych do wysyłanych wiadomości e-mail.
Użytkownicy programu i prawa dostępu - Prawa dostępu do funkcji są jednymi z najważniejszych mechanizmów bezpieczeństwa.
Zabezpieczają one dostęp do zestawień operacji osobom nieuprawnionym.
Lokalne - Dla użytkownika programu można ustawić domyślny magazyn, kasę, typ programu pocztowego.
Jednostki miary - wprowadzanie jednostek miar używanych w programie. Możliwe jest wpisanie symbolów jednostki w kilku językach (dokumenty obcojęzyczne),
a także przypisanie do danej jednostki ilości miejsc po przecinku.
Odsetki - tabela odsetek.
Drukarka - możliwość dodania drukarki PDF.
Dane firmy - Nazwa, NIP, Adres, wybór logo na dokumencie.
Program w wersji sieciowej pozwala na pracę na kilku/kilkunastu równouprawnionych stanowiskach. Wiele osób może równocześnie wykonywać operacje w programie.
Praca w sieci komputerowej (LAN), której zasięg stanowisk sieciowych ograniczony jest zasięgiem lokalnej sieci.
Praca z wykorzystaniem usług terminalowych. Podczas używania serwera terminali wykonywanie wszelkich operacji w programie, przetwarzanie i przechowywanie danych odbywa się na serwerze.
Serwer terminali gwarantuje, że wszyscy użytkownicy (klienci) mają dostęp do tej samej wersji programu. Oprogramowanie jest instalowane tylko jeden raz na serwerze, a nie na wszystkich komputerach osobistych.
Usługi terminalowe przesyłają do klienta tylko interfejs użytkownika programu.
FK - Księgi Handlowe (w programie można ustawić import, dla każdego typu dokumentu dostępnego w programie handlowym).
MK - Mała Księgowość (w programie można ustawić import faktur zakupu i sprzedaży).
Stosowana jest wymiana informacji pomiędzy programami poprzez eksport i import z wykorzystaniem plików tekstowych.